İro Sanat’ta Sarp Keskiner, Esat Cavit Başak ve Fanzin Apartmanı 8 Nisan’da bir aradaydı.
Fanzin Kültürü üzerine İzmir’de gün geçtikçe artan bir yoğunlaşmanın parçası olan bu etkinlikte, küratörlüğünü gerçekleştiren Sarp Keskiner söyleşisinde Türkiye Fanzin Kültürü’nün geçmişinden bugününe olan gelişim sürecindeki fanzinlerden, baskı tekniklerinden ve verilen çabalardan bahsederken, bugün nüshalarına erişemeyeceğimiz 90’lı fanzinlerden örnekler sundu.
Söyleşi içerisinde Esat Cavit Başak kendisinin, geçmişte hangi teknikleri kullandığını, imkanlar arttıkça bu tekniklerin nasıl şekillendiğini ve bir çoğunun oluşan yeni imkanlarla zenginleştiğinden bahsetti. Gittikçe çoğalan fanzinler hakkında ise anlatma derdinin olanlarının yaşadığını, başka kaygılarla var olmaya çalışanlarının ise kaybolmakta olduğunu belirtti.
Günümüz teknikleri ile imkanlar üzerinden sözü üstlenen Fanzin Apartmanı, 90’lara göre hayli artan imkanların, üretilenler için yaratıcılıkla sınırlanabileceğinden, yeni tekniklerle görsel öğelerin daha da ağırlık kazanmasının sağlandığından bahsetti.
Teknikler açısından ortaya çıkan ortak fikir; kullanılan tekniğin kişiye ya da fanzine özgü olduğu ve teknikten ziyade anlatılmak istenenin önemiydi.
Aynı zamanda Fanzin Apartmanı sergisinde Türkiye’nin her köşesinden güncel fanzinlerle birlikte, Mondo Trasho, Ender, Dran ve Eblek Hardcore gibi fanzinlerin yeniden basımları yer aldı. 90 öncesi gelinen eşiğin fotoğrafını çekmek adına çoğaltılan Albatros Dergi ve Çete Dergi’de söyleşide katılımcıların seyrine sunuldu.